W lutym w ramach projektu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej obejrzeliśmy 4 odcinki filmu animowanego "Wiking Tappi". Była to pouczająca opowieść o pokonywaniu trudności, sile przyjaźni i empatii.
14 lutego w grupie Tygryski odbył się bal walentynkowy. Tego dnia wszyscy ubraliśmy się na czerwono. Dzieci tańczyły, śpiewały i brały udział w zabawach ruchowych. Na zakończenie zabawy Tygryski otrzymały słodki poczęstunek.
Dnia 22.02.2023 r. w grupie Tygrysków Pani Sandra i Pani Ania z pracowni „Pieprz i lawenda” przeprowadziły warsztaty związane z przygotowaniem własnej pizzy, a dzieci miały możliwość poznania tajników jej powstawania. Zapoznały się z pochodzeniem, z nazwami oraz z jakich produktów przygotować smaczną pizzę. Następnie pod fachowym okiem Pań dzieci przystąpiły do działania. Wybierały produkty do stworzenia własnej, ulubionej pizzy, co sprawiło im wiele radości. W czasie oczekiwania na gotową pizzę dzieci zostały poczęstowanie cytrynową lemoniadą. Na zakończenie warsztatów Tygryski otrzymały dyplom „Mistrz Pizzy” i słodką niespodziankę.
Fundatorem warsztatów była Rada Rodziców.
Dzieci z grupy Tygryski wzięły udział w drugim module programu edukacyjnego Mali Wielcy Odkrywcy. Tematem pierwszego dnia było ciasto. Wysłuchaliśmy słuchowiska „Kuchenne eksperymenty”, poznaliśmy właściwości drożdży na podstawie eksperymentu z balonami, tworzyliśmy własne hipotezy na temat jego przebiegu, które rysowaliśmy na karcie eksperymentu. Wykonaliśmy ciasto do zabaw sensorycznych, które badaliśmy za pomocą swoich zmysłów i opisywaliśmy jego właściwości. Kolejny dzień poświęcony był mące. Zajęcia rozpoczęliśmy burzą mózgów-jakie białe produkty znajdują się w kuchni? Porównywaliśmy różne rodzaje mąki (wygląd, zapach, konsystencja). Z mąki ziemniaczanej i wody zrobiliśmy ciecz nienewtonowską, sprawdzaliśmy, czy zachowuje się jak ciecz, czy jak ciało stałe. Różne rodzaje mąki oraz ciepłą i zimną wodę wykorzystaliśmy do zabawy badawczej-jak zachowuje się mąka w wodzie. Następnego dnia zajmowaliśmy się sodą. Poznaliśmy jej właściwości, a także dowiedzieliśmy się jakie ma praktyczne zastosowanie w domu. Przeprowadziliśmy eksperyment „jak napompować balon bez pompki”. Stworzyliśmy także wulkan z sody, sztuczny śnieg i tęczę na mleku. Ostatni dzień poświęcony był owocom i warzywom, które rozpoznawaliśmy z zamkniętymi oczami na podstawie smaku i zapachu. Malowaliśmy obrazki z użyciem niewidzialnego atramentu z cytryny.