Tygryski założyły kącik przyrodniczy-zasiały rzeżuchę oraz fasolę.
05.04 odwiedził nas Teatr Magmowcy ze swoim przedstawieniem pt. „Ważne numery”. Podczas spektaklu dzieci dowiedziały się, co wydarzyło się przy straganie Pani Cybulskiej. Razem z p. Cybulską przeżywały zaginięcie małego psiaka, chorobę, a nawet pożar! Na szczęście w pobliżu był dzielny policjant Ignacy, który razem z dziećmi przebranymi za pogotowie, straż pożarną, policję, straż miejską oraz ekipę sprzątającą, ruszają na pomoc Pani Cybulskiej. Dzieci z wielkim zaciekawieniem uczestniczyły w spektaklu i uświadomiły sobie jak istotne są numery alarmowe.
Wydarzenie zostało ufundowane przez Radę Rodziców.
W środę przed Świętami Wielkanocnymi wybraliśmy się na działkę w poszukiwaniu prezentów od zajączka. Najpierw musieliśmy wykonać różne zadania i odpowiedzieć na pytania związane z Wielkanocą, a następnie szukaliśmy upominków, które były dobrze ukryte przez zajączka 🐰 Dzieci poradziły sobie wyśmienicie. Uśmiechom i radości nie było końca.
Z okazji Dnia Ziemi utrwaliliśmy eko zasady, wybraliśmy się na sprzątanie okolic szkoły, ćwiczyliśmy naukę czytania, poprzez układanie z pociętych liter wyrazów,a także przesadziliśmy fasolkę ze słoika do doniczki, którą zaczęliśmy hodować przed świętami.
W dniach 26-27 kwietnia w naszym przedszkolu odbyły się warsztaty Szkoła Nowoczesnego Pasażera, zorganizowane przez spółkę InnoBaltica, odpowiedzialną za wdrożenie w województwie pomorskim systemu FALA. W ramach warsztatów przedszkolaki poznały nowoczesne narzędzia do planowania i opłacania podróży, poszerzyły swoją wiedzę o bezpieczeństwie w podróży i pierwszej pomocy. Miały także możliwość wcielić się w rolę pasażera w Innobusie - pojeździe edukacyjnym, w którym zamontowane zostały demonstracyjne systemy ukazujące działanie poszczególnych elementów systemu FALA.
Tygryski wzięły udział w trzecim module programu Mali Wielcy Odkrywcy. Tematem pierwszego dnia był opór powietrza. Obejrzeliśmy film edukacyjny „Powietrze”, sprawdzaliśmy, jak zachowuje się kartka upuszczona z wysokości (w różny sposób), badaliśmy czy opór powietrza zawsze przeszkadza-wykonaliśmy spadochron z papierowego ręcznika. Kolejnego dnia poznawaliśmy właściwości powietrza poprzez zabawy badawcze i sensoryczne, wykonaliśmy doświadczenie z workami Bernoulliego oraz eksperyment z zanurzaniem piłeczek w wodzie. Nie zabrakło również ćwiczeń oddechowych z wykorzystaniem piórek i kulek. Motywem przewodnim trzeciego dnia był balon. Przypomnieliśmy sobie w jaki sposób można nadmuchać balon bez użycia pompki (eksperymenty wykonane we wcześniejszych etapach projektu), wykonaliśmy doświadczenie z dmuchaniem balonu nałożonego na butelkę z ciepłą i zimną wodą, sprawdzaliśmy w jaki sposób gorąca woda i powietrze działa na zgniecione piłeczki, badaliśmy jaki kształt ma powietrze, a także zrobiliśmy balonową rakietę. Następny dzień poświęcony był sile oddychania. Sprawdzaliśmy siłę naszego oddechu-stworzyliśmy dmuchajkę, czyli zabawkę oddechową z wykorzystaniem woreczków strunowych, słomek i skrawków papieru. Zrobiliśmy także model płuc, dzięki któremu dowiedzieliśmy się jak działają nasze płuca podczas oddychania. Tematem ostatniego dnia były wiatraki. Przypomnieliśmy sobie w jaki sposób można wykorzystać siłę wiatru, stworzyliśmy żaglówki z nakrętek i testowaliśmy ich działanie za pomocą naszego oddechu, skonstruowaliśmy także własny wiatromierz. Na zakończenie wybraliśmy się na spacer w okolice przedszkola z naszym wiatromierzem i wiatraczkiem, testowaliśmy ich działanie, a także zobaczyliśmy prawdziwy wiatromierz.
W ramach podsumowania projektu dzieci otrzymały legitymacje Małych Wielkich Odkrywców, balony, ołówki i podkładki. Dziękujemy Fundacji PGNiG za wspaniały projekt !